Gra, która podgrzewa atmosferę
25 września 2007, 12:48Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza. Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza.
Fantomowe dzwonki telefoniczne
17 września 2007, 08:34Czy zdarza ci się, że słyszysz dzwonek albo czujesz wibracje swojego telefonu komórkowego, sięgasz po niego i okazuje się, że to tylko złudzenie? Jeśli tak, możesz cierpieć na tzw. fobię dzwonkową. Anglosasi ukuli już nawet termin na określenie tego zjawiska: ringxiety (od anxiety, czyli lęk).
Komputer przewiduje zamiary gracza
3 września 2007, 12:10Dwoje węgierskich naukowców z Budapesztu, Laszlo Laufer i Bottyan Nemeth, opracowali technologię, która na 2 sekundy przed naciśnięciem przez gracza klawisza myszki, pozwala przewidzieć jego ruch. Odbywa się to dzięki pomiarowi przewodnictwa skóry.
Odległość robi różnicę
24 sierpnia 2007, 09:55W czasie gdy badani grali w zmodyfikowaną wersję słynnego Pac-Mana, naukowcy zaobserwowali, że w zależności od bliskości zagrożenia strachem zarządzają różne obszary mózgu.
Profesjonaliści (ledwo) wygrali z maszyną
28 lipca 2007, 10:09Zakończył się pojedynek pokerowy pomiędzy maszyną a ludźmi. Naprzeciwko siebie stanęli, jak informowaliśmy wcześniej, program Polaris i dwaj zawodowi pokerzyści zaliczani do światowej czołówki: Phil Laak i Ali Eslami. Mężczyźni siedzieli w dwóch różnych pokojach, przed laptopami i rozgrywali odmianę Texas Hold’Em.
Microsoft wchodzi w HPC
29 czerwca 2007, 10:07Wszystko wskazuje na to, że Microsoft coraz poważniej myśli o zaistnieniu na zdominowanym przez Linuksa rynku HPC (high-performance computing). Obecnie koncern z Redmond jest na nim niemal nieobecny, według IDC jego udziały wynoszą 2 do 3%.
Zmysły oszukują mózg
12 kwietnia 2007, 15:13Zmysły wydają się ze sobą ściślej połączone niż do tej pory sądzono. Kombinując ze sobą bodźce, można więc dość łatwo oszukać mózg. Doświadczamy wtedy rzeczy, które w rzeczywistości nie miały w ogóle miejsca.
Szybkie czytanie to złudzenie?
21 marca 2007, 11:24Według autorów kilku studiów, których wyniki opublikowano w aktualnym wydaniu pisma Journal of Vision, szybkie czytanie to złudzenie. Naukowcy podpierają swoje twierdzenia budową ludzkiego oka.
Gra w programie antywirusowym
6 marca 2007, 15:32Firma ArcaBit, producent m.in. programu antywirusowego ArcaVir, postanowił umilić czas swoim klientom. Wraz z pakietem ArcaVir 2007 dla Windows zadebiutował nowy moduł – gra ArcaCoolka.
Tajemnica topniejących witraży
23 lutego 2007, 17:51Część turystów i bedekerów twierdzi, że szybki witraży średniowiecznych katedr wyglądają, jakby stopniowo się topiły. Niektóre są ponoć cieńsze na górze i grubsze u dołu.
« poprzednia strona następna strona » … 5 6 7 8 9 10 11 12