Gra, która podgrzewa atmosferę

25 września 2007, 12:48

Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza. Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza.



Fantomowe dzwonki telefoniczne

17 września 2007, 08:34

Czy zdarza ci się, że słyszysz dzwonek albo czujesz wibracje swojego telefonu komórkowego, sięgasz po niego i okazuje się, że to tylko złudzenie? Jeśli tak, możesz cierpieć na tzw. fobię dzwonkową. Anglosasi ukuli już nawet termin na określenie tego zjawiska: ringxiety (od anxiety, czyli lęk).


Komputer przewiduje zamiary gracza

3 września 2007, 12:10

Dwoje węgierskich naukowców z Budapesztu, Laszlo Laufer i Bottyan Nemeth, opracowali technologię, która na 2 sekundy przed naciśnięciem przez gracza klawisza myszki, pozwala przewidzieć jego ruch. Odbywa się to dzięki pomiarowi przewodnictwa skóry.


Odległość robi różnicę

24 sierpnia 2007, 09:55

W czasie gdy badani grali w zmodyfikowaną wersję słynnego Pac-Mana, naukowcy zaobserwowali, że w zależności od bliskości zagrożenia strachem zarządzają różne obszary mózgu.


Phil Laak w walce z Polarisem© University of Alberta

Profesjonaliści (ledwo) wygrali z maszyną

28 lipca 2007, 10:09

Zakończył się pojedynek pokerowy pomiędzy maszyną a ludźmi. Naprzeciwko siebie stanęli, jak informowaliśmy wcześniej, program Polaris i dwaj zawodowi pokerzyści zaliczani do światowej czołówki: Phil Laak i Ali Eslami. Mężczyźni siedzieli w dwóch różnych pokojach, przed laptopami i rozgrywali odmianę Texas Hold’Em.


Microsoft wchodzi w HPC

29 czerwca 2007, 10:07

Wszystko wskazuje na to, że Microsoft coraz poważniej myśli o zaistnieniu na zdominowanym przez Linuksa rynku HPC (high-performance computing). Obecnie koncern z Redmond jest na nim niemal nieobecny, według IDC jego udziały wynoszą 2 do 3%.


Płyta gramofonowa

Zmysły oszukują mózg

12 kwietnia 2007, 15:13

Zmysły wydają się ze sobą ściślej połączone niż do tej pory sądzono. Kombinując ze sobą bodźce, można więc dość łatwo oszukać mózg. Doświadczamy wtedy rzeczy, które w rzeczywistości nie miały w ogóle miejsca.


© Médéric Boquienlicencja: Creative Commons

Szybkie czytanie to złudzenie?

21 marca 2007, 11:24

Według autorów kilku studiów, których wyniki opublikowano w aktualnym wydaniu pisma Journal of Vision, szybkie czytanie to złudzenie. Naukowcy podpierają swoje twierdzenia budową ludzkiego oka.


Gra w programie antywirusowym

6 marca 2007, 15:32

Firma ArcaBit, producent m.in. programu antywirusowego ArcaVir, postanowił umilić czas swoim klientom. Wraz z pakietem ArcaVir 2007 dla Windows zadebiutował nowy moduł – gra ArcaCoolka.


Tajemnica topniejących witraży

23 lutego 2007, 17:51

Część turystów i bedekerów twierdzi, że szybki witraży średniowiecznych katedr wyglądają, jakby stopniowo się topiły. Niektóre są ponoć cieńsze na górze i grubsze u dołu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy